ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(ÁSZF)
- Általános rendelkezések és a szerződéses felek
1.1. A jelen ÁSZF tartalmazza a bamboodream.hu honlapon (a továbbiakban: “Honlap”) elérhető Bamboo Dream webáruházból (a továbbiakban: “Webshop”) történő rendelés, vásárlás általános szerződési és a honlap használatának feltételeit, valamint a Vevő Webshoppal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit.
1.2. A Webshop üzemeltetőjének (továbbiakban: EMPÓRIUM) adatai:
Cégnév: EMPÓRIUM Ruha és Kötöttáru Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: EMPÓRIUM Kft
Székhely: H-1112 Budapest, Brassó út 20.
Adószám: 12093094-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-465125
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
E-mail: shop@bamboodream.hu
Telefonszám: +36-20-319-9781
Vevő: a Webshopban regisztráló vagy az EMPÓRIUM részére regisztrálás nélkül megrendelést küldő személy (a továbbiakban: Vevő)
1.3. Jelen Ászf hatálya az EMPÓRIUM Ruha és Kötöttáru Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnév: EMPÓRIUM Kft., székhely: 1112 Budapest, Brassó út 20.; cégjegyzékszáma: 01-09-465125; cégnyilvántartásba vevő cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék; adószám: 12093094-2-43; a továbbiakban: “EMPÓRIUM”) weblapjain (bamboodream.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely elérhető a következő weboldalról: http://www.bamboodream.hu/aszf.
1.4. Az ÁSZF Vevő által történő elfogadása a Webshop-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Vevő regisztrálja magát vagy regisztrálás nélküli Vevőként a megrendeléskor az “Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” jelölőnégyzet kattintással elfogadja.
1.5. A Vevő által a Webshopon keresztül történő megrendelése EMPÓRIUM részére beküldésével és annak az EMPÓRIUM által e-mail üzenetben történő visszaigazolásával a Vevő és az EMPÓRIUM között adásvételi szerződés jön létre. A Vevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga és a jelen ÁSZF az irányadó. Az adásvételi szerződés magyar nyelven jön létre. Az adásvételi szerződés alapján az EMPÓRIUM eladja a Vevő által megrendelt terméke(ke)t a Vevőnek és gondoskodik annak/azok Vevő részére történő kézbesítéséről a Vevő által megadott szállítási címre. Az adásvételi szerződés alapján a Vevő pedig köteles az általa megrendelt terméke(ke)t átvenni, továbbá a megrendelt termék(ek) vételárát és szállítási költségét megfizetni. Az adásvételi szerződés akkor tekinthető teljesítettnek, ha jelen pontban foglalt kötelezettségek kölcsönösen teljesítésre kerülnek. A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben is hozzáférhető.
1.6. Tudomásul veszem, hogy az EMPÓRIUM Kft., (H-1112 Budapest, Brassó út 20.) adatkezelő által a https://www.bamboodream.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013 , mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási cím.
1.7. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Barion Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/
- Megrendelés
2.1. Vevő a Webshopon megrendelését regisztrált és nem regisztrált, ún. vendég Vevőként is le tudja adni. A megrendeléshez megrendelői adatlap kitöltésére van szükség az alábbi adatokkal: teljes név, cím, e-mail cím, telefonszám, megrendelt termék(ek), mennyiség, szállítási cím, szállítási módja, fizetés módja.
2.2. Vevő a Webshop tematikusan rendszerezett oldalak böngészése és használata során választhatja ki a megrendelni kívánt terméke(ke)t, illetve adhatja meg a megrendelt mennyiséget.
2.3. Vevő a megrendelését a Webshopban a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezésével és a mennyiség megadásával, regisztráció nélkül vagy belépés/regisztráció után, a fizetési, valamint szállítási mód kiválasztását követően a “megrendelés” gomb használatával tudja véglegesíteni és leadni. A Vevő a honlap böngészése és a vásárlás során a vásárlásra kijelölt termékek körét a jobb fölső sarokban található kosár ikonra kattintva folyamatoan ellenőrizheti és a kosár tartalmát a megrendelés véglegesítéséig és elküldéséig módosíthatja.
Vevő a “kosár”-on keresztül léphet tovább a “pénztár” felé. Amennyiben Vevő a “kosár” ikonra kattint, egy oldalsó sávban ellenőrizheti, módosíthatja a kosárba helyezett termékeket valamint tovább léphet a pénztár oldalra.
A kosárba lépve Vevő az alábbi lehetőségek közül választhat:
(i) „folytatom a vásárlást” gombra kattintva tovább böngészhet a Webshopbani, vagy
(ii) a”Pénztárba” gombra kattintva véglegesítheti a rendelést.
A kosároldalon van lehetőség a termékek mennyiségének módosítására valamint a termék eltávolítására a kosárból.
2.4. Vevő a “megrendelés” gomb megnyomásával véglegesíti a kosárba tett termékek megrendelését és megvásárlását, amellyel a megrendelt termékek vonatkozásában fizetési kötelezettsége keletkezik az EMPÓRIUM Kft. felé.
2.5. A megrendelés leadásáig Vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani vagy módosítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, termékek hozzáadásával vagy törlésével stb.
A Vevő a számlázási és szállítási cím megadását valamint a fizetési mód kiválasztását követően véglegesítheti a rendelést.
2.6. A megrendelés leadását követően a Webshop haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül a Webshop által generált automatikus email üzenetben visszaigazolja a Vevőnek a megrendelést, amelyben az EMPÓRIUM igazolja, hogy a Vevő megrendelése megérkezett. A visszaigazoló email üzenet továbbá tartalmazza a megrendelt termékek listáját, illetve a Vevő által választott szállítási és fizetési módra. Amennyiben azonban automatikus visszaigazoló üzenetet a Vevő nem kap, úgy a Vevő mentesül az ajánlattételi kötelezettsége alól. Azonban ebben az esetben, ha a Vevő vásárlási szándékát továbbra is fenntartja, úgy javasoljuk, hogy Vevő vegye fel a kapcsolatot az EMPÓRIUM ügyfélszolgálatával 1.2. pontban meghatározott elérhetőségeken.
2.7. Előfordulhat, hogy az EMPÓRIUM – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány miatt vagy más okból csak később tudja szállítani, vagy egyáltalán nem tudja szállítani, amelyről azonban email üzenetben tájékoztatja a Vevőt. Az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradó szállítás miatt esetlegesen felmerülő kárért.
2.8. Az egyes termékek lényeges tulajdonságait és árát, a méretezést a termékek Webshop felületen található terméklapjai és leírásai tartalmazzák.
2.9. A Webshopban feltüntetett árak minden esetben magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az ÁFÁ-t. A EMPÓRIUM a Webshopban az árváltoztatás jogát fenntartja, azonban ez nem érinti a már visszaigazolt megrendeléseket melyekre a visszaigazolásban rögzített ár vonatkozik.
2.10. Az EMPÓRIUM mindent megtesz annak érdekében, hogy a Webshopban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, nyilvánvalóan a Vevő által is észlelhetően tévesen, az általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár esetén, az EMPÓRIUM a Vevő megrendelését nem köteles teljesíteni. Azonban ebben az esetben az EMPÓRIUM email üzenet útján tájékoztatja a Vevőt az érintett termék(ek) helyes áráról, valamint arról, hogy a helyes ár ismeretében a Vevő a vásárlási szándékát fenntartja-e. A Vevő ebben az esetben vsárlási szándékát 14 (tizennégy) napon belül jogosult emailben megerősíteni, ennek hiányában az érintett megrendelés törlésre kerül és a Vevő által esetlegesen már megfizetett összegek úgy kerülnek visszafizetésre, mintha a Vevő elállt volna a megrendeléstől
2.11. Az EMPÓRIUM a megrendelt termékekről az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény („Áfa tv.”) 175. § paragrafusának megfelelő elektronikus számlát („Elektronikus Számla”) állít ki és e-mail útján küld meg a Vevő részére.
- Szállítási információk, a szállítás díja
3.1. A termék kézbesítése és szállítása Magyarország egész területén lehetséges.
3.2. Vevő az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:
Házhozszállítás GLS futárszolgálattal: A Webshopban megrendelt termékeket az EMPÓRIUM logisztikai partnere, a GLS Futárszolgálat (továbbiakban: GLS) szállítja házhoz munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. A kézbesítés várható időpontjáról (három óra időintervallum pontossággal) a futárszolgálat e-mail-ben értesíti a Vevőt a kiszállítás napján a reggeli órákban. Ha a csomag várható érkezése a Vevő számára nem megfelelő, akkor a továbbiakban a futárszolgálattal lehet újabb időpontot egyeztetni a GLS ügyfélszolgálati telefonszámán: (+36-29)-88-66-70, e-mailben az info@gls-hungary.com email címen, vagy a GLS webportálján keresztül a csomagszámra történő hivatkozással. Amennyiben a csomag kézbesítése akadályba ütközik, a futár a megadott címen hagyott értesítő nyomtatványon tájékoztat az első kézbesítési kísérletről.
Az első kézbesítési kísérlet meghiúsulása esetén a második és harmadik kézbesítési kísérlet díjmentes. Az értesítő nyomtatványon szerepel a futár telefonszáma, a GLS központi ügyfélszolgálat telefonszáma, e-mail címe, melyen egyeztethető egy újabb helyszín és időpont, ahol az átadás-átvétel lebonyolítható. A GLS csapata nagyon rugalmas, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Vevőhöz a küldemény garantáltan eljusson a lehető leghamarabb. Azonban a GLS munkatársai címről címre haladva érkeznek el a címzetthez, ezért nem kérhető, hogy a futár érkezés előtt telefonáljon, vagy külön egyeztessen a Vevővel, emiatt célszerű olyan címet megadni, ahol a Vevő (vagy családtagja, munkatársa, ismerőse) napközben elérhető.
A csomag nyomon követése: A csomagszám ismeretében a Vevő nyomon követheti csomagját a www.gls-group.eu/HU/hu/home weboldalon. Ha a Vevő érdeklődni szeretne a csomag státusza vagy a szállítás pontos időpontja iránt erre lehetősége van munkanapokon 7.00 – 18.00 óra között a GLS vevőszolgálati számán: (+36 29) 88 66 70.
Csomagátvétel: A csomag megérkezésekor kérjük, minden esetben ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át a futártól vagy ragaszkodjon a jegyzőkönyv felvételéhez! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük, ne vegye át a csomagot.
Hiányos csomag esetén küldje el az EMPÓRIUM címére a csomaghoz mellékelt jegyzőkönyvet, és az EMPÓRIUM pótolja a hiányzó árucikket. Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében kérjük, őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot.
Szállítási határidő: 10-15 nap. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy egyes termékekből hiány keletkezik, s így a megrendelt terméket az EMPÓRIUM csak több csomagban tudja elküldeni. A csomagban mellékelt számlán, esetleg levélben közöljük a hiányzó termékekre vonatkozó szállítási információt.
A futárszolgálattal történő kézbesítés előzetes vagy átvételkor történő utánvétes fizetéssel is történhet.
A házhozszállítás díja: 20.000,-Ft feletti rendelés esetén a házhozszállítás ingyenes. A házhozszállítás díja, amennyiben a rendelés értéke a 20.000 Ft-ot nem haladja meg: 1500 Ft.
A rendelés értékének megállapítása során kedvezmény igénybevétele esetén a tényleges, már a kedvezménnyel csökkentett vásárlási értéket vesszük figyelembe. Az ugyanazon Vevő által egy napon, de külön megrendelésben leadott rendeléseket az EMPORIUM külön kezeli és szállítja házhoz, ezért azok tekintetében a szállítási díj külön, megrendelésenként fizetendő. Abban az esetben, ha a Vevő az EMPÓRIUM Webshop Ügyfélszolgálatánál a (06-20-319-97-81 telefonszámon vagy az webshoo@emporium.hu email címen) külön kéri, hogy rendeléseit egyben kezeljék, az EMPÓRIUM Webshop lehetőség szerint teljesíti a Vevő erre irányuló kérését.
Ennek eredménytelen elteltét követően az EMPÓRIUM Ügyfélszolgálata felveszi a Vevővel a kapcsolatot, hogy a megrendelt terméke(ke)t át kívánja-e venni. Ha a megrendelés átvételét a Vevő nem erősíti meg, úgy az EMPÓRIUM intézkedik a megrendelt termék(ek) visszaszállításáról.
- Fizetési információk, lehetőségek
4.1. A Webshopban Barionon keresztül banki utalásos, bankkártyás vagy készpénzes utánvétes fizetésre van lehetőség, mely lehetőségek közül Vevő a megrendelési folyamat során választhat, a fizetési adatok megadásánál.
- a) Fizetés bankkártyával: A Webshopban a Vevő online, Barion rendszeren keresztül Visa, Mastercard bankkártyával is fizethet. Ennek a fizetési módnak az igénybe vételéhez a megrendelési folyamat során a Bankkártyás fizetés a Barion oldalán keresztül lehetőségen belül a Barion bankkártyás fizetést kell választani, majd a Vevő a pénztárból átirányításra kerül a pénzügyi művelet feldolgozását végző Barion oldalára, ahol a fizetés történik, melynek során a bankkártyát kibocsátó társaság, a kártyaszám és az érvényesség dátuma mellett a bankkártya ellenőrző kódjának megadása szükséges. Az ellenőrző kód a bankkártya hátoldalán található 3 jegyű szám, amely az internetes fizetés biztonságosságát szolgálja. A legmodernebb kódolási technikák, mint pl. a Secure Socket Layer (SSL) és a 3D-Secure-eljárás az interneten is a lehető legnagyobb biztonságot kínálják a fizetésre. A bankkártyás vásárlási lehetőség a teljes EMPÓRIUM Webshop kínálatra vonatkozik.
A fizetési tranzakció szabályos lebonyolítását, a bankkártya adatok kezelését, az adatok titkosítását, a folyamat biztonságát a Barion végzi és biztosítja. Az EMPÓRIUM a fizetési tranzakcióhoz az 1.6 pontban rögzített adatokat szolgáltatja, a tranzakció végeredményéről pedig a Bariontól tájékoztatást kap. Így a fizetési folyamattal összefüggő, a Barion, illetve a kártya kibocsátó bank hatáskörébe, érdekkörébe tartozó kérdésekért az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget.
Az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget, ha megszakad az internetes kapcsolat és emiatt a tranzakció nem befejezett, illetve sikertelen.
- b) Fizetés utánvéttel: Ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választja, akkor az EMPORIUM Webshop a csomagot utánvétes küldeményként küldi el a Vevő által megadott címre. A Vevő a csomag átvételekor fizeti ki a fizetendő összeget (megrendelt termék(ek) értéke + szállítási díj) a futárnak.
- Elállási jog és termékvisszaküldés
5.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében amennyiben a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja alapján fogyasztónak minősül („Vevő”), úgy jogában áll a vásárlástól elállni. Vevő a csomag átvételétől számított 30 napon belül jogosult elállási jogát gyakorolni és a terméket részünkre visszaküldeni vagy bármely EMPÓRIUM üzletbe személyesen visszaadni. Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevő által gyakorolható, tehát azon személy által, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg.
5.2. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a termékeket sértetlen és használatlan állapotban, valamennyi eredeti címkével, a vásárlást igazoló nyugtával, számlával együtt lehet visszaküldeni és visszaadni!
5.3. A terméke(ke)t az EMPÓRIUM Webshop honlapján található vagy a megrendelt termékkel együtt megküldött “termék visszaküldési lappal” együtt kell az EMPÓRIUM részére visszaküldeni. A visszaküldésre kerülő termék mellé csatolni kell vásárlást tanúsító számlát, amely megkönnyíti és felgyorsítja a termék visszaáruzását és a vételár visszafizetésének folyamatát.
Vevő köteles az EMPÓRIUM Webshop számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 30 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 30 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket az EMPÓRIUM részére. Vevő köteles a terméket normál belföldi csomagként, saját költségén visszajuttatni az alábbi címre: EMPÓRIUM Kft. 1112 Budapest Brassó út 20.. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy utánvétes, illetve portós csomagot az EMPÓRIUM Webshop-nak nem áll módjában átvenni.
Vevő lehetőség szerint a terméket a címkével ellátott eredeti csomagolással juttassa vissza az EMPÓRIUM Kft. részére, a termékvisszaküldésilappal együtt, azon jelölve a visszaküldés okát, hogy ezzel is meggyorsítsa a visszavételezés folyamatát. A visszaküldött termék nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl: felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért az EMPÓRIUM nem vállal felelősséget és jogosult az ilyen megrongált termék átvételét megtagadni.
5.4. Amennyiben a terméke(ke)t a Vevő a Webshopon keresztül szeretné kicserélni, akkor a termékvisszaküldésre vonatkozó fenti eljárást kell követnie azzal, hogy a termék visszaküldésével egyidejűleg új megrendelést kell leadnia. Vagy vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, a termék cserével kapcsolatban.
5.5. A visszaküldött termék(ek) vételárát az EMPÓRIUM a visszaküldött csomag kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a Vevő által a termékvisszaküldőlapon megjelölt bankszámlaszámra. A visszatérítést az EMPÓRIUM mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta Vevőtől a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt az EMPÓRIUM részére visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
5.6. A Vevő a terméket az EMPÓRIUM bármely üzletébe is visszaviheti 30 napon belül a kapcsolódó nyugtával vagy számlával valamint a kitöltött “termék visszaküldési lappal” együtt, ahonnan a visszáru csomagot a központunkba szállítjuk. A visszaküldött termék(ek) vételárát az EMPÓRIUM a visszaküldött csomag kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a Vevő által a termékvisszaküldőlapon megjelölt bankszámlaszámra.
5.7. Felhívjuk a figyelmet, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát különösen olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. fehérnemű); olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
- Szavatosság, jótállás
6.1. Kellékszavatosság: A Vevő az EMPÓRIUM Webshop hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerint közvetlenül az EMPÓRIUM Kft.-vel szemben. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vevő köteles bizonyítani. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló dokumentumot a Vevő bemutatja.
6.2. Vevő a hibák felfedezését követően haladéktalanul köteles közölni a megrendelt termékek hibáit az EMPÓRIUM Kft.-vel. Fogyasztónak minősülő Vevő esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
6.3. Vevő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat (6) hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő a számla bemutatásával igazolja, hogy a terméket az EMPÓRIUM Webshop-tól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szerződés teljesítésétől számított egy (1) éves elévülési határidőn túl a Vevő kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Azonban a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő Vevő a szerződés teljesítésétől számított két (2) éves elévülési határidőn belül érvényesítheti a kellékszavatossági jogait.
6.4. Vevő a kellékszavatosság érvényesítése körében választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az EMPÓRIUM Webshop számára más kellékszavatossági igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben - a szerződéstől is elállhat. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az EMPÓRIUM Webshop adott okot vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
6.5. Termékszavatosság: A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vevő - választása szerint - az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania. A gyártó, forgalmazó (EMPÓRIUM Kft.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (EMPÓRIUM Kft.-nek) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben érvényesítheti. A Ptk. 8:1§ (1) bekezdésének 3. pontja alapján fogyasztónak nem minősülő Vevő termékszavatossági igényt az EMPÓRIUM-val, valamint a megrendelt termék gyártójával szemben nem érvényesíthet.
6.6. Jótállás hibás teljesítés esetén: Az EMPÓRIUM Kft. a 151/2003. (IX.22) Kormány rendelet alapján jótállásra köteles annak 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában. A jótállásból eredő jogait a Vevő a termék átvételétől kezdődő 1 éves időtartamon belül gyakorolhatja. Az EMPÓRIUM jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a csomagban kapott számlával érvényesíthető. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A vásárlást követő 3 munkanapon belüli meghibásodás miatt felmerülő csereigényt az EMPÓRIUM a tartós fogyasztási cikk cseréjével teljesíti.
6.7. Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
6.8. A szavatossági és jótállási igények intézése: Az EMPÓRIUM a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekkel kapcsolatban a 19/2014. (IV.19.) NGM rendeletben foglaltak szerint jár el, melynek értelmében az igényről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
- b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
- d) a hiba bejelentésének időpontját,
- e) a hiba leírását,
- f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
- g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
6.9. Ha az EMPÓRIUM a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vevő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, amelyben kötelezettek együttműködni. Ha az EMPÓRIUM a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vevőt. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
- Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek
7.1. A Vevő panaszával, szavatossági vagy jótállási igényével kapcsolatban az EMPÓRIUM Webshop Ügyfélszolgálata áll a Vevő rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
EMPÓRIUM Kft. Ügyfélszolgálata
Cím: 1112 Budapest, Brassó út 20.,
Telefon: 06-20-3199781 (Ezen a telefonszámon hétköznap 9–17 között nemcsak rendelhet, hanem megrendelésével kapcsolatos minden kérdésére is készséggel válaszolunk.)
Elektronikus levelezési cím: webshop@emporium.hu
7.2. Vevő a fenti elérhetőségek egyikén jelentheti be panaszát vagy igényét, melyet az EMPÓRIUM a lehető legrövidebb időn belül elbírál.
A telefonon tett panaszokat az EMPÓRIUM azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a lehetőségekhez mérten orvosolja. Online Bankkártyás Fizetés esetén, a bankkártya és az internetes fizetőfelület használatával kapcsolatos kérdések, panaszok haladéktalanul az OTP Bank felé kerülnek továbbításra.
7.3. Amennyiben Vevő a panasza kezelésével nem ért egyet vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az EMPÓRIUM haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melyet megküld a Vevő részére.
7.4. A telefonon és e-mailben tett panaszok egyedi azonosítóval kerülnek nyilvántartásba vételre.
7.5. Az EMPÓRIUM a Vevő által szóban tett vagy a Vevő álláspontja szerint nem kielégítően kezelt, valamint az írásban tett panaszokra azok beérkezését követő 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.
7.6. Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a Vevő megelégedésére történt, vagy a Vevő panasza elutasításra került, a fogyasztónak minősülő Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák („Kamara”) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. A www.bekeltetes.hu honlapon tájékozódhat az egyes békéltető testületek illetékességi területéről.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Központi telefonszám: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2131
Amennyiben az EMPÓRIUM a panaszkezelés során megsértette a fogyasztónak minősülő Vevő számára biztosított jogokat, a fogyasztónak minősülő Vevő a lakóhelye szerint illetékes fővárosi, vagy megyei kormányhivatalhoz fordulhat. A fővárosi kormányhivatal, illetve a megyei kormányhivatalok elérhetősége a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek linken található honlapon található meg.
7.7. Online vitarendezés: Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasz esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be a Vevő panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.
7.8. A fizetési tranzakcióval, a bankkártya adatok kezelésével, tikosításával, valamint a bankkártyával összefüggő panaszokkal a kártyabirtokos/felhasználó elsősorban a kártya kibocsátó bankjához, illetve a Barionhoz fordulhat.
- Vegyes rendelkezések
8.1. Az akciós termékeket az EMPÓRIUM kizárólag interneten vagy telefonon történő megrendelés útján értékesíti, postai úton akciós terméket megrendelni nem lehet.
8.2. Az EMPÓRIUM Webshopon csak a háztartásban általában használatos mennyiségre vonatkozó megrendeléseket köteles teljesíteni.
8.3. A Webshopban megjelenített valamennyi tartalom (termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.) szellemi alkotásnak minősül, így szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja az EMPÓRIUM Kft.. Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így az tilos. Az EMPÓRIUM kizárja a felelősségét a Webshop használói által kifejtett bármely magatartásért, vagy a Webshop használata során felmerülő bármely kárért. A Webshop használója saját magatartásáért teljes mértékben és kizárólagos felelősséget vállal.
8.4. Az EMPÓRIUM fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba.
8.5. Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései irányadók.
8.6. Az EMPÓRIUM kizárja a felelősségét minden, a Webshopot, a honlapot, illetve az azt működtető szervert ért külső támadások, és az e támadásokból eredő meghibásodások estére, valamint azért, ha rajta kívülálló okokból történő meghibásodás miatt a Webshop nem vagy korlátozottan használható.